Poradnik do gry ''Rappelz''
1. Chowańce - F.A.Q
Czym są chowańce ??
Zwierzak/Bestia ... to dodatkowa jednostka w grze Rappelz. Są kontrolowane przez graczy i spełniają różnorakie funkcje. Głównymi funkcjami petów jest atak/obrona/rzucanie czarów leczących/ rzucanie czarów osłabiających Istnieje pare 'klas' petów: - podstawowe - zwyczajne podstawowe - zwyczajne specjalne - zwyczajne rzadkie - specjalne rzadkie - unikatowe (klasyfikacja jest umowna gdyż dopiero od niedawna stosuje się nowy podział)
Jak Oswoić swojego peta?
Aby oswoić chowańca potrzebujemy: - pusta karta chowańca (musi być tego samego gatunku co zwierzak, którego chcemy złapać) - umiejętność oswajania - każdy gracz zyskuje ją na 10 poziomie profesji - dużo szczęścia- każdy zwierzak może nie dać się oswoić - w takim wypadku tracimy karte bestii Jak oswoić: Wybieramy bestiie (zwierzaka), którego chcemy oswoić - musi mieć pełne HP; Używamy skilla oswajanie bestii - czekamy aż oswajanie dobiegnie końca Zabijamy zwierzaka i liczymy na szczęście. Jeśli oswajanie się powiedzie, dostajemy karte z bestią. Jeśli się nie uda - tracimy karte
Jaka jest szansa na złapanie bestii ??
Jest to temat dość trudny. Nie ma żadnych oficjalnych tabeli jaka jest szansa złapania poszczegółnych bestii. Najnowsza tabela jaką widziałem ukazuje szanse jako ~65% dla podstawowych petów ~30% dla zwykłych (wróżki, ork,yeti, wilk itp) ~8% dla specjalnych zwykłych (harpia, salamandra, jastrząb) ~3% dla wyjątkowych (gnoll, Naga, centaur, anioł) <~1 dla specjalnych rzadkich i unikalnych (cerber,dzin, smok i koala) Jest to tylko szacunkowy procent, nie potwierdzony oficjalnie. Każdy poziom oswajania podnośi prawdopodobieństwo sukcesu o około 3% Tak więc dla tamera z lvl 10 oswajania szansa złapania wynosi 10*3%=30% więcej niż podstawowa premia. Nie jest to premia do dodania, lecz do mnożenia tzn. Ilustrując to na podstawie powyższych procentowych obliczeń wychodzi nam: ~65% * 1.3 = ~84% ~30% * 1.3 = ~39% ~8% * 1.3= ~10,5% ~1% * 1.3 = ~1.3% Dla tamera z lvl 10 oraz kartą +5 czyli poziom 15 szanse prezentują sie następująco ~65% * 1.45 = ~92.8% ~30% * 1.45 = ~43.5% ~8% * 1.45= ~11.6% ~1% * 1.45 = ~1.45%
Ekwipunek bestii / czyli co należy zrobić
Każda bestia ma możliwość załóżenia pancerza (ewentualnie pierścienia) oraz broni. Jest to możliwe dzieki jednoczeniu broni/pancerza z kartą jedności - dostępną u każdego Kupca NPC za około 500 rupli. Bestia potrzebuje umiejętnośc zakładania kart - jest to skill dostępny już od pierwszego poziomu. Aby zjednoczyć przedmiot, otwieramy ekwipunek ALT+I i wybieramy "ŁĄCZENIE" - następnie wkładamy kartę jedności oraz przedmiot który chcemy zjednoczyć dla bestii, po czym wybieramy POŁĄCZ . W taki sposób otrzymujemy przedmiot gotowy do użytku przez bestię. Należy pamiętać że bestię nadal obowiązuje limit poziomowy przedmiotów. Bestia poniżej 50 poziomu nie bedzie mogła używać przedmiotów z poziomu 50+
Jak ulepszyć wcześniej zjednoczony przedmiot bestii ?
Zjednoczony przedmiot należy rozłączyć używając specjalnego przedmiotu od kupca NPC - ......... . Zasada działania jest odwrotna niż w przypadku zjednoczenia przedmiotu - wkładamy zjednoczony przedmiot oraz ......... POŁĄCZ i mamy już zwykly przedmiot który sami możemy ulepszyć u Kowala lub dzięki kostą.
(wymaga uaktualnienia gdyż nie pamiętam nazw przedmiotów ^^ )
Doświadczenie bestii .
Bestia przeciętnego gracza zdobywa tyle samo doświadczenia z zabitych potworów co jej właściciel. Należy o tym pamiętać, gdyż bestia nie dostaje doświadczenia za ukończone przez gracza questy. Odrobine lepiej ma się sytuacja u klas przywoływaczy (summoner- ang.) Bestie summonerów moga zdobywać nawet o 30% więcej doświadczenia za zabite potwory niż ich właściciele. Należy podkreslić, że bestia nie obniża waszego doświadczenia, lecz dostaje taką samą ilość - lub więcej dla summonera - tak więc doświadczenie nie jest dzielone między was a waszą bestie.
Śmierć bestii .
Nie raz zdarzy wam się, że wasz pupil padnie w wirze walki. W takiej sytuacji nalerzy pamiętać jedną prostą zasadę : istnieja metody wskrzeszenia bestii bez odzyskania doświadczenia oraz z częściowym odzyskaniem doświadczenia. Aby wskrzesic bestie możecie użyć: - zwój wskrzeszenia - nie odzyskuje dośw. - czar wskrzeszenia/przywrócenia/ wskrzeszenia bestii - przywraca niewielką ilość dośw - księgę wskrzeszenia bestii - dostepną ze sklepu gpotato
Skille peta.
Każda bestia ma możliwość rozwijania różnych umiejętności . Umiejętności, poza poziomem bestii i jej ekwipunkiem, w największym stopniu wpływają na jej siłę i skuteczność. Za każdy zdobyty poziom bestia otrzymuje 1 Punkt umiejętności( poziom profesji) który możemy zainwestować w webraną przez nas umiejętność. Należy dobrze zastanowić się zanim rozwiniemy jakąś umiejętność, gdyż cofnięcie decyzji jest niemożliwe bez dużego nakładu kosztów - do resetowania punktów umiejętności bestii służy drogi przedmiot ze sklepu rappelz. Warto wspomnieć także o "overbreed" - dosłownie 'ponad rozwój; nadrozwój' bestii. Będę używał określenia overbreed, gdyż polski odpowiednik tego słowa jest dość niezręczny. Overbreed bestii występuje, gdy nasza bestia zdobędzie odpowiednio poziomy 51-60, oraz 100-115 przed evolucją. Za każdy poziom overbreed bestia otrzymuje +1 do swojego poziomu, oraz dodatkowo +2 punkty umiejetności na poziom (zamiast 1 jak to miało miejsce do lvlu 50). Prościej mówiąc: Gdy nasza bestia osiagnie poziom 50 możemy ją evoluować na tzw evo2 - lecz możemy z tym poczekać do lvl 60 przez co nasza bestia zdobędzie status +10( +1 za każdy poziom powyżej 50), dodatkowe 20punktów umiejętnosci(10 podstawowe oraz 10 bonusowe)( 2 punkty co poziom) , oraz lepsze statystyki na evo 2; podobnie sytuacja wygląda z evo 3 - zamiast evoluować bestie na poziomie 100 możemy to zrobić na poziomie 115, przez co otrzymuje status +15 ( w sumie +25 jeśli evo 2 było na lvl 60), dodatkowe 30 punktów umiejętnosci (2 punkty za każdy poziom powyżej 100), oraz najwyższe statystyki dla bestii. Bestia z +25 zwana jest w pełni rozwinięta i posiada najwyższe statystyki. Dla porównania - bestia lvl 115+25 będzie miała w sumie 115+25=140 punktów umiejetności(max wartość); bestia 115+13 będzie miała 115+13=128 punktów umiejętności; a bestia 115+0 będzie miała podstawowe 115 punktów - czyli różnica wynosi 25 punktów umiejętnosci między najsilniejszą a najsłabszą kombinacją evo.
Nie mogę wam jednak powiedzieć jak należy rozwijać bestię. Wszystko zależy od tego jaki mamy styl gry, do czego będzie nam bestia potrzebna i jaki ma poziom
|